tisdag 6 juli 2010

Parfym nr 16: Roxy


Såhär beskrivs doften: Roxy är en blommigt fruktig doft för kvinnor. Den öppnar med fruktiga toppnoter av röda bär, hjärtat av doften är en blommig mix av magnolia, viol, ylang-ylang och lilja. En sensuellt träig bas med sandelträ, amber, mysk och frangipani.
TOPPNOT
Röda bär
MELLANNOT
Magnolia, viol, ylang-ylang och lilja
BASNOT
Sandelträ, amber, mysk och frangipani

Såhär tycker jag: Den här doften känns inte spännande för fem öre. Den är en typisk... ja.... parfym helt enkelt. Den känns ointressant tycker jag, den doftar inte illa, trots att den innehåller mysk för den känns inte direkt, men inte särskilt speciellt heller. Den får en slätstruken trea i betyg av mig.

Nästa doft för test blir: She Wood från Dsquared

2 kommentarer:

Sarah sa...

Jag tycker de flesta parfymer luktar mer eller mindre likadant. Hemskt tråkigt.

Ninni sa...

Nej, det finns många undantag, men mysk verkar vara oerhört populärt och det kan jag inte fatta.