lördag 20 november 2010

Emma S - Ageless enzyme peel

 Syror sägs vara väldigt verksamma när det gäller hudvård. Vem minns inte Kim Cattralls  rollfigur Samantha från Sex and the city när hon hade gjort en syra-peeling och nästan hela ansiktet ramlade av? Emma S nya serie lanserades härom månaden och den mest omtalade produkten är nog denna enzyme peel'en. Kan man säga enzyme peel'en förresten? Jaja... jag var lite sugen på den och när de hade 20% på hela serien på Åhléns så slog jag till.
 Här kan ni se hur den ser ut på huden, den ska bara vara på en minut innan man sköljer av den. Det pirrar i huden efter sisådär en halv minut och man känner att något händer.

Efteråt blir man såhär kräftröd i ansiktet. Det känns varmt och svider lite. Gör den någon nytta då? Jag vet inte riktigt faktiskt. Man känner sig ren, men nån annan skillnad har jag inte märkt efter två användningar så hittills tycker jag det är svårt att betygsätta den. Som jag säkert nämnt tidigare så undrade min sambo om den kom från Polen. Han tänkte ju på den där kliniken som flera svenskor åkte till och plastikopererade sig billigt för några år sen. Haha! Nåväl, ni fick se den osminkade sanningen av mig iaf.

4 kommentarer:

Carina sa...

Har inte vågat testa den! Det är så många som har reagerat med att bli kräftröda, precis som du blev. Undrar varför det blir så...

Vilken effekt ska den ge på ansiktet förutom ett Glow, som jag ser att det står på bilden?

Du är vacker oavsett du har smink på dig eller inte. :)

Honi sa...

Jag tycker det låter läskigt, precis som Carina vågar jag inte testa heller. Du är fin även om du är kräftröd! :) Kram!

Ninni sa...

Vad gulliga ni är! Vad jag är glad att jag har så fina läsare!

Jag glömde att nämna att rodnaden går ner efter sisådär 30-60 minuter så det är inte så farligt ändå. Tanken är att detta ska vara en djupare sorts peeling och städa huden så att ny frisk hud kommer fram.

Lina sa...

Jag tycker att den var lite läskig, fick panik ett tag och trodde jag skulle dö, haha! :) Lite för stark för min smak!