söndag 20 mars 2011

Love the planet - Mandarin Body Wash

För en tid sen shoppade jag lite grejor hos fenomenala Eleven, de har snabb leverans och man får finfina prover så inget ont om dem. Jag tänkte att jag skulle vara lite miljövänlig och köpa mig en duschkräm från Love the planet, som är ett märke som inte använder sig av bl a parabener och mineraloljor och som inte testar på djur.

Men näe, den här är faktiskt inte bra alls, jag är besviken! Vi kan börja med flaskan, den känns urbillig och när man klämmer på den så blir det bucklor så man tror man ska ha sönder den. Innehållet är blaskigt trots att det är lite som gelé, känns mest som vatten. Doften är inte alls sådär härligt "mandarinig" som jag hade hoppats utan tvärtom svag och allmänt tråkig. Näe, denna får en svag tvåa i betyg och har åkt ner dit barnen når när de ska duscha, de kan ju konsten att göra slut på en flaska duschkräm på kort tid.

7 kommentarer:

Carina sa...

Vad trist att den inte var bra! Skönt att du skrev om den, har själv funderat på att köpa en duschkräm från dem.

Ninni sa...

Ja, köp någon annan sort... Naturligtsnygg gav den en trea i betyg dock.

Kerstin sa...

Alltid trist när en produkt inte håller måttet!

Ninni sa...

Ja, fast de flesta brukar ändå göra det så man ska väl vara rätt glad antar jag...

Miss A sa...

Your bloog looks really cool :) Read it with Google translator - ha!

Hi from London ;)

xx

Elisabeth sa...

Lät ju inte direkt som någon höjdare. Har du annars testat Weledas naturliga duschtvålar, de är riktigt härliga och doftar ljuvligt.

Ninni sa...

Ja, den med citron har jag provat, den är urhärlig! Älskar den!