lördag 9 april 2016

Att blanda...


När jag var i Budapest i februari så köpte jag en skuggpalett från det italienska märket Pupa. Den har inte blivit någon riktig favorit vad gäller nyanser. Pigmenteringen är inte dålig men inte heller toppen. Men på sistone har jag kommit på en grej! Fasen att jag är så dåligt på ljussättning av bilder för det syns inte på ovan bild hur bra det blev. Bad sonen fota denna gången, men får inte fram skimret. Det är finare i verkligheten. 
Såhär: De två inringade skuggorna funkar superbra ihopblandade. Den vänstra är lite för orange för mig, men har en underbar textur. Den högra är lite menlös för sig själv, men ihop med texturen från den andra skuggan så blir det den perfekta guldbruna nyansen för mig! 

Skuggorna för sig, ni ser det härliga skimret hos den orangebruna skuggan och att den högra ser lite trist ut.
Ihop blir de jättefina på ögonlocket och det går lika fort som när man använder en nyans. 
Här är lite av de andra produkterna jag använde. Mascaran var ny för dagen. Den heter Glam Doll och kommer från Catrice. Första intrycket var bra, möjligen något för mjuk och böjlig borste. 

1 kommentar:

Kerstin sa...

Blandningen blev kanonfin, bra idé!