fredag 30 augusti 2013

Sephoras nageletiketter fem dagar senare

Tänkte bara visa hur Sephoras nageletiketter ser ut på naglarna fem dagar efter applicering. Jag har under tiden skött om hushållet härhemma i normal mängd, städat toan och köket flertal gånger utan handskar, lagat mat etc.

På pekfingret ser etiketten lite skavd ut, men jag såg att det beror på att jag inte hade petat ner nagelbandet ordentligt innan applicering så etiketten fäste inte ordentligt där - mitt eget fel alltså. I övrigt ser det alldeles utmärkt ut. Såhär länge sitter aldrig mina nagellack, även om jag använder både under- och överlack samt minst två lager färgat lack. Visst man kan se pyttelite av tipparna, men inga kanter har lossnat och glansen består. Jag läste att man kan lägga ett lager överlack ovanpå efter några dagar om man vill ha mer glans. Man kan ju även fila lite på tipparna om man vill för att få en fräsch kant. Etiketterna sitter som berget och om dessa funkar likadant som Sally Hansens etiketter, vilket jag tror att det gör, så tas de bort med nagellacksremover. Återkommer i ämnet, men jag är mycket nöjd! Dessutom skyddar ju etiketterna mina känsliga naglar så att de får en chans att växa ut därunder.

Inga kommentarer: