torsdag 24 september 2015

Clinique Smart Custom Repair

Clinique lanserar nu fyra nya produkter i serien Smart. Jag har fått hem tre produkter, i serien ingår även en dagkräm med spf 15.

Smart Night Custom-repair moisturizer (50 ml/625:-) är en oljefri fuktgivande nattkräm som ska jämna ut linjer och rynkor. Den innehåller glykosamin, hyaluronsyra, koffein och jästextrakt. Även algextrakt och tamarindfrö-olja finns med.

Smart Custom-repair Eye treatment (15 ml/490:-) är en avancerad ögonkräm som ska ljusa upp, lyfta och få fina linjer kring ögonen att försvinna. Den ska även lugna huden, detta genom anti-inflammatoriska ingredienser såsom alg-extrakt och en form av japanskt sjögräs (denna ingrediens vet jag fler högteknologiska tillverkare som använder). Risprotein, och vindruve-extrakt är några andra ingredienser i denna kräm.

Smart Treatment Oil (30 ml/395:-) är som namnet antyder en ansiktsolja som ge näring åt huden utan att vara fet. Den innehåller oljor från solros, sesamfrö och safflor, det senare verkar vara en tistelväxt. Vitamin C och E samt tranbärsolja ingår också.

Jag är supersugen på att prova för jag gav serumet i serien högsta betyg och jag var uppriktigt sagt rejält ledsen när den flaskan tog slut. Dock får produkterna vänta lite då jag precis påbörjat test av lite annat och vill ge er ärliga utlåtanden. Det verkar som om dessa redan finns ute i butik för jag hittar dem i Cliniques webshop.





1 kommentar:

Kerstin sa...

Jag testar också dessa med stort intresse, serumet är ju så himla bra! Jag köpte t o m en ny flaska, trots priset....