söndag 13 november 2016

En smart grej från Skincity

Skincity har en fiffig grej i sitt sortiment. Det är de små pillren som ni ser på bilden ovan, de heter The Lotion Mask. Man dränker ett piller med ett härligt ansiktsvatten, serum eller en essence eller dylikt. Sen vecklar man ut pillret som då blir en sheetmask! Jag testade med Strengthening Facial Gel från Annemarie Börlind och det funkade jättebra. Den flaskan har blivit stående hos mig då den är lite av ett steg för mycket för mig i min ansiktsrutin. Jag glömmer att använda den. Så det var toppen att få användning för den och dessutom till något vettigt.

Nackdelen är att det går åt rätt mycket produkt för att dränka ett piller, det måste bli ordentligt blött för att masken ska gå att veckla ut. Jag lade pillret i en mugg och hällde över, sen lät jag det dra en stund och hällde sen på lite till av Strenghtening Facial Gel. Det var en jätteskön mask och jag lät den verka i en kvart sisådär.



The Lotion Mask kommer i tiopack och de kostar 69:- hos Skincity.

Jag fick mina i Skincitys julkalender förra året. Jag älskade den kalendern och satt redo vid surfplattan när de släppte årets kalender också. Lyckades knipa mig ett exemplar i år också, den sålde slut bums!


1 kommentar:

Wysteriias skönhetsblogg sa...

Men gud vad smart!! Måste köpa! :D