onsdag 1 juli 2015

OPI - Wipe-Off

Nu har jag testat de här nagellacks-remover-servetterna från OPI. Wipe-Off heter de. Såhär tycker jag:

Det som är bra:
  • Smidigt att ta med sig på resa
  • Doftar inte aceton utan svagt av lavendel (som faktiskt inte stör mig då doften är väldigt svag)
  • Torkar inte ut naglarna eller nagelbanden det minsta, känns väldigt milda
Det som är mindre bra:
  • Man får gno ordentligt, jag tog bort ett krämlack i två lager med överlack och vågar inte ens tänka på vilken tid det skulle ta med ett glitterlack
  • Kostnaden per användning (11:50/servett), blir ganska dyrt även om en servett räckte till alla tio naglar med lite god vilja 
  • Servetterna skulle varit större, mer indränkta med remover och något mer "raspiga" för att vara mer effektiva. De är för lena så man får inget bra tag i lacket liksom...
OPI Wipe-Off köper man i tiopack i butiker som säljer OPI och de finns även hos t ex Lyko där de kostar 115:-/förpackning.

2 kommentarer:

Nina sa...

Det känns onekligen som dyra pengar för nagellacksborttagningen men samtidigt smidigt att ta med sig på resan. Jag hade med remover i en resväska som läckte en gång och fick slänga i stort sätt allt i väskan. Efter det så målar jag inte naglarna när jag är utomlands fast med den här typen av produkt så skulle jag absolut kunna tänka mig det igen.

Ninni sa...

Sånt är ju inte kul. Dessa är väldigt smidiga att ta med, men man får nog välja krämlack då.