torsdag 6 oktober 2016

Blandade skönhetsnyheter

Det ramlar in diverse mail från olika pr-byråer och skönhetsmärken. Jag tänkte uppmärksamma några av dem i detta inlägg.
Oktober är ju Rosa Bandet-månaden. GHD stödjer forskningen mot bröstcancer för 12:e året och donerar 10 euro för varje såld styler från sin Electric Pink Edition. Många företag gör liknande insatser denna månad, t ex Lindex och Elemis. Rosa Bandet brukar jag köpa på Lindex eller på Apoteket beroende på var jag ser det först.
Yves Rocher har så kallade Skin Days hela oktober. Detta innebär att ni kan gå in i närmsta Yves Rocher-butk och få en hudanalys med en speciell maskin. Den mäter allt möjligt i huden såsom fukt, elasticitet mm. Det hela tar fem minuter och sedan kan du få information om vilka av märkets produkter som passar just dig. Man får med sig ett anpassat produktprov hem utan kostnad.
No7 kommer med ett nytt serum som heter Triple Action (339:-/30 ml). Detta ska reducera fina linjer och jobba mot ojämn hudton. Används morgon och kväll. Innehåller något som de kallar för Matrixyl 3000 Plus, som i sin tur innehåller peptider. Hyaluronsyra och hibiskusextrakt ingår också samt Vitamin C för jämnare hudton. Finns på apotek.
Clinique kommer i mitten av oktober med en ny doft. Den heter Aromatics Black Cherry. Tubros, apelsinblomma och vanilj ska ingå. Märkligt nog står inget om körsbär i pressmailet... jag behöver nog ta mig till en butk och provnosa lite. Priser från 490:- (30 ml).
L'Occitane har kommit ut med nya färgade läppcerat (finns även ofärgat) och jag tycker de ser så himla fina ut. De liknar de åtråvärda Fresh-stiften som är så svåra och dyra att få tag i. Dessa kostar 149:-/st, finns i fem olika varianter. Jag ska titta närmare på dessa när jag är på stan nästa gång tänkte jag.

Gillar ni sådana här bland-inlägg? Jag får ju massor av olika mail om nyheter varje dag och det blir väldigt tidsödande att göra ett helt inlägg om varje produkt så jag kan välja ut de produkter som intresserar mig mest och skriva bara några rader om dem då och då så ni som inte bloggar ser lite vad som händer i skönhetsvärlden.



2 kommentarer:

Lotta L sa...

Blandinlägg blir jättebra!

Minerva sa...

Ja, det duger bra!