fredag 7 april 2017

Skinfood Salmon Darkcircle Concealer Cream

Gillar ni k-beauty, dvs skönhetsprodukter från Sydkorea? I så fall tycker jag ni ska följa Fröken Rosa, hon skriver mycket om sådana produkter och är mycket kunnig i vad produkter innehåller. Häromsistens så läste jag om den här concealern i hennes blogg och jag blev nyfiken och beställde hem ett exemplar själv. Se här vad Fröken Rosa skrev.

Concealern i fråga kommer från ett märke som heter Skinfood, vissa av deras produkter finns att köpa på svenska Sephora och även lite varstans. Jag beställde hem mitt exemplar från eBay där den finns på flera olika sidor, jag brukar faktiskt välja den sida som har produkten billigast och det kan variera. Jag har aldrig blivit lurad när det gäller k-beauty på eBay mig veterligen och man får ofta med prover. 6,17 USD fick jag ge för denna, ca 56 kronor alltså. Frakten var gratis.
Burken är hyfsat stor så och man använder ju inte mycket concealer direkt om man inte gör som vissa youtubers och sprider ut den i hela ansiktet förstås. Jag har testat denna under ögonen, på plitor och vid näsvingarna. För min del så är denna en smula för fet och lite väl tjock i konsistensen så jag är inte helt förtjust, men det beror ju på vad man är ute efter. Det var kul att testa och den var ju inte dyr.

Om man tänker concealer i dosa så är mina favoriter annars H&M's trioconcealer samt Bare Minerals Spf 20 Correcting Concealer. Den från H&M är ju dessutom budget och jag älskar konsistensen på den samt att den täcker fenomenalt bra. 
Jag tycker det är supersvårt att fota swatchar så att de blir rättvisande, men jag gjorde ett försök iaf. 

Vad gäller prover så fick jag med flera stycken denna gången, superbra när man som jag reser mycket.

Undrar ni vart jag ska resa härnäst så åker jag till London imorgon och är borta en vecka med familjen för lite sightseeing och shopping. Ska bli underbart skönt och vädret ser helt okej ut. På söndag ska det bli 21 grader och strålande sol och sen ser det lite växlande ut under den kommande veckan. Vad ska ni göra över påsk tro?

2 kommentarer:

Minerva sa...

Har läst om den hos Fröken Rosa, tror att den fetare konsistensen skulle passa min torra hy perfekt! Ha det så kul på resan!

Ninni sa...

Ja, testa. Du har inte mkt att förlora. Kram o tack 😊