tisdag 24 maj 2011

Recension Biotherm Skinergetic

Minns ni att jag berättade för er i slutet av mars att jag hade börjat använda Biotherm's serie Skinergetic? Inlägget där jag beskrev produkterna hittar ni här. Nu är burkarna med dag- och nattkräm slut och jag känner mig redo för recension. Burkarna var inte fullstora utan innehöll vardera 15 ml så jag tycker de räckt väldigt länge. Gemensamt för alla produkterna är att de doftar helt ljuvligt fruktigt, jag gillar det, men om man är känslig för parfym så ska man nog inte köpa dessa produkter. De doftar inte exakt likadant allihop men alla doftar mums!
Jag börjar med serumet som jag tycker är seriens stjärna. Det kommer i en praktisk pipettflaska och det är ett blanda-ihop-serum där man häller ned pulver i flaskan och skakar om. Sedan håller det i tre månader. På baksidan finns ett fält där man skriver i vilket datum man blandade det. Serumet har jag använt alla dagar morgon och kväll sedan i slutet av mars och jag har ca 1/3 kvar av min flaska på 50 ml. Konsistensen är ungefär som lättfil och det sjunker snabbt in i huden vilket är bra eftersom dag- eller nattkräm sedan ska användas utanpå. Jag gillar detta serum skarpt för det känns helt underbart på huden, dock kanske jag inte ser någon direkt uppstramande effekt. Betyget blir en stark fyra.
 Här ovan ser ni hur serumet ser ut.
Så går vi över på dagkrämen. Den är egentligen den produkt jag tycker doftar allra godast, som aprikoskräm. Konsistensen är också lite som aprikoskräm, glömde tyvärr fota innan burken tog slut så kan inte visa. Det verkar finnas två varianter av dagkräm i serien och min är i varianten Riche, alltså något fetare än den andra varianten. Krämen är helt ok, men jag tycker kanske att den känns något portäppande, lite som solkräm faktiskt och jag tror att den är boven bakom att jag fick en och annan finne kring näsa och haka under testperioden. Därför blir betyget en svag trea på gränsen till en tvåa och inte högre.
Så över till nattkrämen då. Den är vit i konsistensen och lite fetare än övriga produkter som sig bör. Väldigt skön och doftar lite åt skogsbärs-hållet. Känns bra på huden men jag fick ingen wow-känsla. Den skulle inte räcka till som nattkräm på vintern för mig för det är den inte fet nog till. Den får betyget tre.

Skulle jag köpa dessa produkter igen då? Nej, inte krämerna, men möjligen serumet om jag hittade det till bra pris. Jag tror att dessa produkter kanske vänder sig till något yngre personer än jag, kanske kring 30-35-årsåldern. Förpackningarna gillar jag, de är fina! Jag tycker att priserna är för höga. Normalstora burkar (50 ml) av dag- och nattkräm kostar 440:-/st och serumet 515:- (Kicks priser). Biotherm har ofta necessärerbjudanden hos bl a Åhlens och Kicks så håll utkik efter sådana om ni är intresserade av märket.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Oj så kul att läsa om dessa! Jag har varit nyfiken länge :)

Ninni sa...

Ja, jag hade kanske hoppats på lite mer... men serumet är himla härligt.