lördag 14 maj 2011

Recension - Deborah Absolute Hi-Tech Mascara

Nu har jag testat mascaran Absolute Hi-Tech från Deborah ett par veckor så jag känner mig redo att recensera den. Den här finner man på Eleven. Just nu kostar den 99:- men ord pris är 129:-, vilket faktiskt är billigt för en mascara. Jag kan rapportera att den är ett riktigt fynd i mina ögon. Jag är alltid mest ute efter volym och det får man verkligen av denna, jag gillar feta fransar. Dessutom sitter den bra under dagen och smular inte.
Det enda som jag inte riktigt gillar med den är den trubbiga borsten som gör att den blir lite klumpig att måla med. Sen kan jag även tycka att de där ojämnheterna i borsten också gör att den blir en smula svårmålad. Hade borsten varit spetsigare och jämn i formen så hade denna fått en klockren femma i betyg av mig, nu får den en fyra - en stark sådan. Jag kan verkligen tänka mig att köpa denna igen för jag älskar volymen den ger och att den varken klumpar eller smular. Dessutom är hylsan snygg och det gör ju inget!

Deborah finns att köpa på spanska varuhuset El Corte Ingles i Puerto Banus också och dit åker jag i sommar, så troligen köper jag mig ett exemplar till där om priset är bra. Den här kvalar in på min topp fem-lista bland mascaror.

Inga kommentarer: