söndag 16 oktober 2011

Fräsch tandkräm

Det här är min favvotandkräm just nu. Den heter Dentalux Mintfresh och kommer från Lidl. En stor tub kostar sisådär 6,95 så den är riktigt billig också. Anledningen till att jag gillar denna lite extra är att den har lite starkare mintsmak än andra tandkrämer jag testat så jag tycker jag känner mig fräsch i munnen längre. Såklart innehåller den fluor. Jag har använt denna i något år nu och tandläkaren hade inget att anmärka på när jag var där i förra veckan så den verkar funka bra.

5 kommentarer:

Shamrock sa...

måste jag kolla, gillar när fräschsmaken sitter kvar

Ninni sa...

Ja gör det, den är så himla fräsch.

Honi sa...

Gillar också när mintsmaken är lite starkare, och priset var ju inget att snacka om heller! :)

Minerva sa...

Lidl kan vara en riktig guldgruva ibland, deras nagellacksremover kostar ju knappt nånting, och för ett par år sedan hade de en salami till riktigt vrakpris som kostade ungefär hälften mot vad den kvaliten brukar (det här hör ju inte hemma på en sminkblogg egentligen men alla gillar väl god mat!)

Ninni sa...

Deras duschkräm av märket Cien med doft av citronmaräng var inte heller illa, tyvärr finns den inte längre...