lördag 12 november 2011

Recension - Yves Rocher rengöring Hydra Specific

Denna rengöring står just nu i min dusch. Det är en skumrengöring för ansiktet från Yves Rocher. Den doftar gott, tar bort sminket helt ok, nåja, lite ögonsminkremover får man allt använda efteråt även med vattenlöslig mascara. Dock är den inte så dryg, men det gör inte så mycket för den är inte så dyr. Jag gav 135:- för två stycken (sålde den ena på Tradera för jag tröttnar alltid efter en flaska av de flesta produkter och vill prova nytt).

Denna säger sig vara till för uttorkad hud, men jag tycker den passar bättre för blandhy och lite fetare hy för den torkar faktiskt ut litegrann. Det stör inte mig eftersom jag inte har så torr hy just nu, men om jag hade haft det så hade jag nog blivit lite sur. Jag tycker oftast att rengöringsmjölk passar torr hy bättre än löddrande produkter.
Jag ger denna betyget 3+. Den hade fått högre betyg om den varit mildare och lite drygare.

Inga kommentarer: