onsdag 7 december 2011

Bare Minerals - High shine trio

Titta vad jag köpte för ett tag sen! Ett kit med tre ögonskuggor från Bare Minerals High shine-serie. Jag hade tittat på dem på Kicks, men priset avskräckte mig. Jag tycker att 275:- för en enda lös skugga är för mycket.
Så hittade jag detta härliga kit med tre stycken fullstora skuggor för ca 250:- hos Feelunique när de hade 10% på allt smink och då kom ju saken i ett helt annat läge. Jag såg kitet hos Sublimt också och det bidrog till suget. Dessa puderskuggor har svampapplikator som ett läppglans. Det kan bli rätt så ohygieniskt, men jag tänker dutta lite på rena ögonlock bara och sen använda en pensel för att stryka ut, alternativt dutta en ren pensel mot svampapplikatorerna så hålls skuggorna fräscha längre.

 Färgerna heter från vänster (samma ordning på alla bilder):
-Flare
-Polished
-Pewter

Ser ni hur metalliska och härliga de är! De är nästan lite krämiga i konsistensen. Jag älskar dem redan!

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh! De ser jättefina ut! Och vilket kap! Nu blir jag mycket sugen :)

Ninni sa...

Ja, de är superfina. Perfekta för oss som gillar skimmer!

GlitterLover sa...

Sitter de bra också under hela dagen? Har funderat på att testa dem men är alltid lite skeptisk mot krämliknande skuggor..

Ninni sa...

De sitter fint om man använder primer, jag kör Too Faced shadow insurance till dem och det var inga problem. Har inte testat utan primer dock. De är ju inte krämskuggor utan puderskuggor med lite krämliknande konsistens.