måndag 12 december 2011

Recension - Leighton Denny Cuti-lips

Har ni fått nog av läppbalsam ännu? Nåväl, detta blir nog den sista recensionen av läppmojs för nu.
Det här är den första produkten jag testat från Leighton Denny. Det kan även användas till nagelbanden, men jag använder det bara på läpparna.

Anledningen till att jag blev nyfiken är att detta läpp- och nagelbalsam innehåller avocadosmör, bivax, mandelolja och mint. Härliga ingredienser. Tyvärr står också petrolatum med på innehållsförteckningen, det hade de kunnat hoppa över, tycker jag. Inte för att jag är rädd för mineraloljor, men på läpparna brukar jag mest gilla naturliga läppbalsam. Det är iaf härligt skönt på läpparna även om burken är lite opraktisk. Jag har min burk i badrummet och ser till att ha nytvättade fingrar när jag använder produkten. Doften är lite som ett mellanting mellan honung och mint, men väldigt svag.

Leighton Denny är ett märke som mest gör nagelvård, de har massa nagellack och annat att välja mellan. Jag köpte min burk på Feelunique för £6,75, vilket jag tycker är ett helt ok pris. Har ni testat detta märke?

Ninni ger betyget: 4

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Det låter som en god doft tycker jag! Jag har inte hört om märket innan, men det är alltid kul att läsa om nya grejer!

Shamrock sa...

Den har jag missat helt. Men dyker jag på den ska jag testa för jag tycker att den lät lite spännande

Ninni sa...

Ja, den är riktigt trevlig!

minerva sa...

Har inte testat det här, men de har ursnygga nagellack!