lördag 13 september 2014

Clinique - Chubby Stick Baby Tint

Som godis va? Detta är Cliniques nya variant av sina berömda Chubby Sticks för läpparna. De är skirare än originalet, det finns ju också en intense-variant som är mer intensiva i färgerna än originalet. Så nu kan man alltså välja mellan tre intensiteter. Själv gillar jag ju skira läppgojs så detta är redan mina favoriter. De innehåller massa godsaker såsom Vitamin C, Sheasmör, Mangokärnolja mm. Jag har alla fyra nyanserna att visa er idag.
Budding Blossom

Flowering Freesia

Poppin' Poppy

Coming up Rosy

I samma ordning som ovan. 
De är väldigt skira som ni ser och på läpparna blir de som läppbalsam med pyttelite färg som man kan lägga på ordentligt av utan att det ser onaturligt ut. De är helt oparfymerade. Tyvärr så är dessa tillverkade i en begränsad upplaga, men Bea Maria på Clinique berättade att upplagan är rätt så stor så de bör finnas kvar i butik än så länge.

Clinique Chubby Stick Baby Tint finns alltså nu i svenska butiker och kostar 210:-/st.

Kuriosa: Visste ni att det var tre år sedan Clinique lanserade original Chubby Sticksen? Sedan dessa har massor av märken kopierat dessa med varierande resultat.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilka godsaker :)

Lotta L sa...

Ser fina ut! Även om jag oftast vill ha mer färg.

Ninni sa...

Ja, visst är de fina, precis i min smak...