lördag 13 september 2014

NYX Butter Gloss

När jag köpte Milanis Bella-skuggor från Beautyjoint så passade jag även på att slänga med ett Butttergloss från NYX i beställningen. Jag hade nämligen ett sånt läppglans sedan tidigare och det har varit en favorit rätt länge. Jag hade sedan tidigare det vänstra och det heter Tiramisu och nu köpte jag det lite mer rosatonade Vanilla cream pie. Dessa är underbara på läpparna, de känns vårdande och smakar lite åt vaniljkola-hållet. De är rätt så täckande, mer än vad jag brukar föredra, men eftersom nyanserna jag valde är så neutrala så märker jag inte av det så mycket.

Jag tittade förresten in på Cherryculture häromdagen för att kolla deras rea, de har 40% på allt till den 14 september, men jag tycker att Beautyjoint har så himla mycket bättre sortiment och är snabbare med nyheterna. De två webshopparna har nämligen båda NYX och Milani mfl och känns i övrigt också rätt lika.

3 kommentarer:

Lotta L sa...

Har aldrig handlat från nån av dom, men dom är säkra och bra? Beautyjoint är väl ganska ny? Jag har iallafall inte hört talas om den förrän nyligen.
Farligt att klicka in sig om det finns mycket kul på rea!

Lotta L sa...

....glömde skriva att glossen låter väldigt härliga! Har inte provat dom, men kan jag kolla ingredienserna är det mycket möjligt!

Ninni sa...

Beautyjoint har funnits länge, men detta är min första beställning från dem, funkade klockrent.