tisdag 30 september 2014

Recension - Amika Bombshell Blowout Spray

För ett tag sedan fick jag hem tre stylingprodukter från Amika. Jag presenterade dessa produkter här. Det här är bra grejor kan jag säga! Jag gillar alla, men en av dem har jag fallit sanslöst pladask för och det är Bombshell Blowout Spray. Alltså, den här är kalasbra!

Såhär gör jag:
Först tvättar jag håret, sen handdukstorkar jag, borstar med min Tangleteezer och sprayar i Bombshell Blowout spray i lagom mängd, jag borstar lite till för att fördela produkten. Jag låter håret torka nån halvtimme för jag vill inte föna mitt hår så mycket pga slitage. När håret är bara lite fuktigt så fönar jag det torrt. Sen plattar jag med min nya GHD-tång. Och jösses vad fint det blir! Sprayen gör att frisset dämpas, jag får volym och håret får dessutom en superbra stadga utan att kännas stelt. Vill jag ha lite stelare, t ex om jag ska ut i blåst och regn,  så sprayar jag med lite vanlig hårspray. Men oftast nöjer jag mig med att bara använda denna spray för jag tycker mitt hår blir så himla bra! Doften är svag och fräsch, tror det är en doft som alla gillar. Jag gillar att jag slipper använda en produkt för värmeskydd och en för stadga, dessutom känns produkten vårdande.
Ninni ger betyget: 5/5 (superbra produkt som verkligen är lätt att använda).

Amika Bombshell Blowout Spray hittar ni hos Bangerhead och hos utvalda frisörer, den kostar 199:- för 237 ml.

Inga kommentarer: