söndag 19 april 2015

Bellápierre - ny mineralbekantskap

Förra gången jag var i Berlin så missade jag att varuhuset Lafayette finns i staden. Denna gången sprang jag på det när vi var på väg mellan två ställen, annars hade jag missat det igen. Såklart var jag ju tvungen att slinka in och titta! På gatuplanet har de en jättestor parfymavdelning med alla möjliga härliga märken som t ex Laura Mercier, Bobbi Brown m fl. Jag kom i samspråk med en väldigt rar expedit som jobbade för mineralmärket Bellápierre, ett märke som jag sett i diverse webshoppar, men som jag inte provat förut. 
Vi stod där och pratade en stund och jag berättade att jag beautybloggar och har provat en del på marknaden, men inte Bellápierre. Expediten visade några av deras lösa pigment som hon demonstrerade på handen och gav mig två stycken helt gratis trots att jag inte handlade - så gulligt!

De lösa pigmenten kan användas till allt från torra skuggor till att användas med fuktig pensel eller att ha i nagellack eller läppglans. Ja, ni ser på kortet som jag fotade att de går att göra lite vad som helst med. Vissa märkens lösa pigment ska man ju inte ha på läpparna, men dessa går bra!
 Nyanserna jag fick är Champagne och Lava, mycket användbara.
Champagne är de två vänstra swatcharna, den vänstra med torr pensel och den högra med fuktig och samma sak med Lava. Den mörkare skuggan blir verkligen som flytande metall när man fuktar den. Riktigt snygga båda två! Man får dock vara försiktig för de är rätt flygiga så jag skulle nog inte ta bort sifterlocket som jag först hade tänkt göra.

Är ni sugna på att handla Bellápierre så vet jag att de finns på bl a Lookfantastic. Är det någon som vet om de finns i Sverige?

4 kommentarer:

Minerva sa...

Det var någon svensk nätbutik som hade Bellapierre ett tag, jag köpte en liten kollektion med gröna ögonskuggor som är superbra! Tror att den butiken inte finns kvar längre. Sen hade Glossybox med en glitterögonskugga som man också kan fukta och ha som eyeliner,även den är jättebra.

Ninni sa...

Det är ju lite meckigt m lösa skuggor, men har man tid är det värt!

Lackert sa...

Ser super fina ut

Kerstin sa...

Fina! Lafayette är ett mycket trevlig ställe :)