söndag 26 april 2015

Testat några av mina nya saker från Kiko, Catrice och Lindex

Ganska kassa bilder på denna sminkning, jag vet. Jag har inte haft så mycket tid på sistone, men ville ändå visa er några av sakerna jag köpt på sistone. I den här vardagssminkningen har jag använt både Cool Touch-skuggan från Kiko, eyelinerpennan från Catrice och kvartettskuggan från Lindex.
Tog iaf en bild med blixt och en utan. Ser ni hur skarp eyelinerlinjen målad med pennan från Catrice är? Superbra penna och den sitter hela dagen - snacka om budgetfynd! Med mina 45 år så börjar jag ju få lite småskrynkliga ögonlock så jag får dra lite i dem när jag målar, men det är inte svårt att få linjen fin med denna penna alls. Undrar om jag ska våga mig på en vinge snart kanske? Mina ögon rinner rätt mycket i yttre vrårna så jag brukar undvika det.
Jag använde även min mascara från Kiko som jag tidigare skrivit om och jag gillar den jättemycket även om jag ser på bilden att jag råkat smula till det lite - det är inte mascarans fel för den är suverän. Jag måste säga att Kiko och Catrice är två av mina favoritmärken just nu när det kommer till budget. Så bra saker till bra priser! Lovar visa fler produkter från dem inom kort, har så mycket roligt som jag inte ens hunnit prova ännu pga inte haft tid över... wihooo!

4 kommentarer:

Lotta L sa...

Gud vad snyggt! Jättefint! Och så fin du är i eyeliner!
Rinniga ögon är nåt jag besväras så mycket av att jag knappt kan sminka mig alls. Ögonskugga går inte överhuvudtaget. Endast vattenfast eyeliner eller ögonpenna. Och jag drar ut den lite, uppåt, och det funkar faktiskt. Testa ögondroppar, jag måste nog byta sort eftersom det inte hjälper, men prata med Apoteket! I mitt fall handlar det om vattniga ögon pga ålder. Ögonen är torra så dom kan inte suga upp tårvätskan.
Ja det var en parentes. Väldigt fina saker du köpt! Eyelinern verkar vara grymt bra!

Ninni sa...

Tack Lotta, ska kolla upp det där med ögondropparna. Jag behöver ju veta om de funkar ihop med linser. Använder du dropparna på morgonen innan du sminkar dig då? Blir det inte kladdigt?

Lotta L sa...

Dom dropparna jag använder nu blir inte så kladdiga. Det är Artelac, och man skulle börja med dom sa dom på Apoteket. (Ca 40-45:-) Jag ska prova nästa steg, dom hette något på O, och ska vara den geltypen man ser suddigt med i ca 10 min. Så jag tänkte börja med att droppa ögonen, vänta lite och sedan torka med fuktad bomullsrondell. Sen får man kanske vänta lite till innan man kan sminka sig. För att det ska bli riktigt bra ska man kanske droppa mer än 1gång/dag. Med dom starkare räcker det nog med två gånger, och det är ju bra. Annars kladdar man väl ner sminket under dagen.
Gud vilken lång kommentar det blev, hoppas jag inte tråkade ut dig nu!
Lycka till iallafall!

Ninni sa...

Jag är jätteglad för dina tips Lotta! Tack! :-)