söndag 12 juni 2016

CND - Creative Play

Nu i maj lanserar nagellacksmärket CND en alldeles ny serie nagellack. Dessa heter Creative Play och de kommer i hela 80 nyanser i tio olika finishes. De nya lacken ska vara späckade med pigment. Penseln har nästan 400 penselhår, vilket ska ge möjlighet till precis applicering, jag upplever den som medelbred.

Till skillnad från Vinyluxlacken så är dessa till för de som önskar byta färg ofta. Dvs jag misstänker att dessa inte sitter lika länge, men såklart ska jag testa för att veta säkert. Priset lägre än på Vinyluxlacken, dessa kostar 95:- och Vinylux ligger på 135:-.  Ni finner dem hos skönhets- och nagelsalonger runt om i landet.
Jag fick hem underlack, överlack och två färgade lack i ett pressutskick. Det royalblå (eller kornblå som vi sa på 80-talet) heter mycket passande  Royalista och det ljusblå lacket med skimmer heter Isle never let you go. Båda nyanserna faller mig verkligen i smaken, jag älskar ju blått!

Inga kommentarer: