torsdag 16 juni 2016

H&M Conscious - Blueberry Lip Balm

Var på shoppingtur i helgen och tog en tur in på H&M. Målet var egentligen deras egna härliga dofter, men jag hittade ingen mer än de två jag har som föll mig på läppen och butiken på Kungsgatan i Göteborg var väldigt ostädad... tråkigt! Dock råkade det här läppbalsamet få åka med hem. Det kommer från H&Ms ekoserie. Jag har tidigare inte provat något därifrån och var lite nyfiken.
Förpackningen är ursöt tycker jag, en liten metalltub, kanske lite opraktisk då den inte har någon snedställd applikator utan bara ett hål. Läppbalsamet innehåller bl a sheasmör, jojobaolja och bivax. Doften är svag och behaglig och känslan på läpparna skön
Man får en glansig yta, så det kan lätt användas som läppglans, det är lite pigmenterat men det syns inte på mina läppar alls. 69:90 kostar en tub om 7,5 gr, egentligen ganska dyrt, men kul att prova och jag tycker tuben är jättesöt så den får nog bo på mitt sängbord framöver.

Inga kommentarer: