torsdag 23 juni 2016

Omdöme Comfort Zone Sublime Skin-serien

I början av maj började jag använda produkter från Sublime Skin-serien. Det är märket Comfort Zone som ligger bakom dessa. Jag skrev ett introduktionsinlägg som ni finner här. I inlägger finner ni prisuppgifter mm. Jag har använt produkterna sedan dess och tänkte idag delge er mina tankar om dem.

Vi börjar med Skin Peel Padsen. Dessa tog slut först då förpackningen innehöll 14 stycken pads som skulle användas varannan dag. De räckte alltså ca en månad. Jag tyckte dessa var otroligt sköna att använda och huden kändes mjuk och fin efteråt. Jag gillade att de kom som i en kur. Mycket trevliga och lyxiga!

Sen har vi serumet Sublime Skin Serum. Detta är ett serum som är lite tjockare i konsistensen än de flesta serum. Jag tycker det funkar bäst till natten då det tar ett litet tag innan det sjunker in. Jag har så bråttom på morgonen pga vill sova så länge som möjligt så jag föredrar ett tunnare serum till dagen. Känslan är väldigt vårdande och doften är ljuvlig. Jag har låtit detta sjunka in en stund innan jag applicerat krämen. Jag tror bara det finns pyttelite kvar i denna och tänker använda slut flaskan.

Krämen heter Sublime Skin Cream. Den är medelfet och doftar lika gott som serumet, en svag fräsch doft som jag verkligen uppskattar. Den sjunker in bra och känns jätteskön. Burken rymmer mer än de flesta hudkrämsförpackningar, 60 ml mot de i vanliga fall 50 ml. Nackdel: Krämen räcker helt klart längre än serumet om man använder dem ihop varje gång.

Resultatet då efter dessa veckor? Min hud mår toppen. Inga plitor och dessutom tycker jag porerna på min näsa ser mindre ut. Jag har alltså fått en jämnare hy där. Jag upptäckte detta en morgon när jag stod nära spegeln och blev jätteglad! Förpackningarna är jättefina i badrumshyllan, jag får lite spakänsla. Jag gillar verkligen dessa produkter!

Inga kommentarer: