måndag 12 december 2016

Elisabeth Arden - Bright Lights, Big City


Det är helt okej om ni tycker att jag är en liten smula galen nu. Jag köpte ju ett stort julkit från Estee Lauder häromveckan så jag borde egentligen inte shoppa smink mer före jul. Men när Beautyexpert hade nån rea, jag tror det var på Cyber Monday så hade de även rea på det här julkitet från Elisabeth Arden.

Jag är så himla sugen på lite nya paletter just nu så jag kunde liksom inte låta bli. 63 pund fick jag ge för hela detta kit mot ordinarie pris på 84 pund och frakten var fri om man handlade över en viss summa, tror det var 50 pund.

Häng med nu om ni vill se innehållet!
Den sedvanliga väskan/necessären är en stor röd sådan. Faktiskt himla bra om man bortser från att den inte har några fack inuti. Den är rätt så vid så man ser lätt var man har grejorna. Jag brukar ändå ha småsminket i en liten necessär inuti när jag reser så att det inte skramlar runt och går sönder.
Hela fyra stycken läppstift medföljde, jag är lite extra sugen på just läppstift just nu så det passade mig bra. Jag tror faktiskt att alla nyanserna funkar för mig även om jag tycker att det är lite för orange nyans på nummer två från vänster.
Stiften heter från vänster:

  • Iced Grape
  • Barely There
  • Pink Pucker
  • Bold Red (tycker inte den är bold, utan mer diskret) 

Håll med om att alla nyanserna är fina! Jag har testat Iced Grape än så länge och den känns bekväm att bära.
Fyra pennor medföljde, två ögonpennor och två läppennor. Jag använder nästan aldrig läppennor, men det gör inte så mycket.
Tyvärr så tycker jag nog att kvaliteten på Elisabeth Ardens ögonpennor är sådär. De är lite för hårda i mitt tycke och lite fesigt pigmenterade. Jag köpte ett liknande julkit från märket för ett par år sedan och tyckte även då att pennorna höll lite låg kvalitet.
Elisabeth Arden är ju ett lite finare märke så jag tycker nog de kunde lagt lite mer krut på dessa även om kitet var prisvärt ändå.
Två små läppglans som heter Intriguing Violet och Glamourous Gold.
Läppglansen är verkligen skira och passar bra om man vill toppa utanpå sitt läppstift eller för en naturlig look.
Tre penslar medföljde, två som passar till ögonskuggor och en till rouge eller liknande. Mycket mjuka.

En flaska tvåfas-remover till ögon- och läppsmink av sorten All Gone, 50 ml är den flaskan på, sånna är brukar funka till vattenfast mascara och jag har ingen sådan remover hemma innan så den kan komma väl till pass för borttagning av envisa sminkningar.

Mascaran heter Grand Entrance och den har jag haft span på innan för jag har hört flera bloggare som gillat den. Den är hyfsat ny i Elisabeth Ardens sortiment.
Hela tre paletter fick man med, de ser urfina ut även om jag inte hunnit prova dem ännu. Nyanserna är så himla fina i alla tre.
Den mindre paletten innehåller två rouge och en highlighter. Perfekt när man reser då den är väldigt slimmad. Nyanserna blev lite blaskigare på bilden än i verkligheten, skyller på avsaknad av ljus nu i december.
Den ena ögonskuggpaletten drar åt lila nyanser, men innehåller även några neutrala skuggor.
Det var rätt så länge sedan jag använde lila i mina sminkningar, jag hade dille på det för ett par år sedan, men tröttnade lite sen. Nu börjar jag bli sugen igen.
Sen har vi den sista paletten, den är en klassisk nudevariant. Superfina nyanser även om jag kanske hade velat ha en matt mellanbrun skugga att lägga i globlinjen. Tycker att alla nudepaletter ska innehålla en sådan. De hade kunnat skippa fjärde eller sjätte skuggan från vänster för de två är rätt så lika till förmån för en sådan.  

På Beautyexperts hemsida står det att det totala värdet på innehållet är 349 pund, men många av produkterna är nog limiterade till detta kit så det går ju inte att kolla. Jag är allra mest nöjd med läppstiften, mascaran och paletterna.

Ska ni lussa imorgon tro? På mitt jobb blir det lite glögg på morgonen. Min ena son går i musikklass i nian och de har blivit inbokade att lussa vid tre tillfällen på olika företag, bra för klasskassan!

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag förstår dig till fullo! Jättefina grejer :)

Ninni sa...

Skönt att höra att jag är förstådd... haha. :-)

Lotta L sa...

Så mycket fint!
Synd med pigmenteringen på pennorna, den lila ser såå fin ut!

Lotta L sa...

God Jul! Hoppas ni har det riktigt härligt!