fredag 2 december 2016

Nyheter från California Tan

Känner du dig blek just nu? Inte så konstigt denna årstiden. California Tan har kommit med två nya produkter som jag fick hem i ett pressutskick.

Den större flaskan på bilden är heter Instant Sunless Spray (246:-/177 ml), Det är en spray som ska vara ultra-lätt och ska ge huden en vacker färg som ser helt naturlig ut. Sprayen ska gå att applicera från alla vinklar och vara snabbtorkande. Den ska även ha en banbrytande doft-teknologi som eliminerar brun-utan-sol-doften och ersätter den med en frisk och somrig doft.

Den lilla flaskan heter After Glow Spray (159:-/118 ml). Det ska vara en party-booster som är oljefri. Den ska ge huden en glittrande brun glow och kan även användas som highlighter. Innehåller bl a E-vitamin för fukt. Man rekommenderar att använda denna på axklar, ansikte och dekolletage. Innehåller inte brun-utan-sol så denna tvättas av.
Jag har testat After Glow Spray lite och den är jättefin! Ovan ser ni min arm innan applicering.
Såhär ser sprayen ut direkt från flaskan, den har ett lätt skimmer som nästan försvinner när man smörjer ut produkten. Jag var lite rädd för skimret här, men det syns knappt så det var ingen fara.
Jag tycker att resultatet är precis som om man fått en liten smula sol. Jag blev faktiskt så förtjust att jag kommer att testa denna i ansiktet. Jag tror dock på att spraya lite på fingrarna först och applicera den vägen.

Jag är dålig på att testa brun-utan-sol för jag brukar inte gilla doften och de erfarenheter jag haft hittills har varit att de luktar illa och applicerar ojämnt. Jag har lite olika sorter hemma som jag inte provat därav. Jag ska se om jag kan testa runt lite framöver nu när man ändå har kläder på sig. Kanske hittar jag någon sort (kanske denna?) som funkar så bra att jag vågar testa på hela kroppen innan vi åker på semester till Mexiko över jul och nyår?

Inga kommentarer: