lördag 10 december 2016

Natasha Denona - Vintage


Natasha Denona är ett märke som varit populärt bland många youtubers och bloggare på sistone. Hon gör ögonskuggor som ska vara outstanding och de kostar därefter. De större paletterna med 28 skuggor ligger på strax under 2500:-. Det känns rätt så mycket för en palett tycker jag. Men såklart blir man ju nyfiken.
När Beautybay hade sin Black Friday-rea så slog jag till på en singelskugga från märket bara för att testa. Nyansen jag valde heter Vintage. En sån skugga kostar i vanliga fall ca 200:- och jag tror jag hade 25% om jag minns rätt så kring 150:-.
Skuggan är väldigt krämig i konsistensen, inte riktigt som Colourpop-skuggorna, men rätt så nära. Jag har testat den både på handen och i en sminkning och jag tycker att fingrarna eller en gammal hederlig skumgummiapplikator är bättre än pensel att applicera med. Man kan såklart sudda ut kanterna med en pensel om man föredrar det. Jag är faktiskt imponerad av hur pigmenterad och lättapplicerad Vintage är. Men värt 200:- för en singelskugga? Njääää....  jag kanske tycker att man ska lägga lite mer krut på en lyxigare förpackning åtminstone då.

Inga kommentarer: