söndag 18 mars 2018

Impulsköp doft

Häromveckan skulle jag möta upp en väninna efter jobbet för en bit mat på stan. Då det var kallt ute så bestämde vi att vi skulle ses inne på Zara vid Brunnsparken här i Göteborg. Zara är inte en butik jag vanligtvis besöker för jag tycker deras storlekar är åt helsike samt att det ofta är rörigt i butiken.

Jag strosade runt och tittade lite och fastnade framför hyllan med dofter. Jag föll pladask för doften på bilden. Twilight Mauve doftar av äpple, passionsfrukt, cederträ och lite mysk. När jag tittade på prislappen så trodde jag inte mina ögon. 59 spänn för 30 ml! Det var bara att ställa sig i kön till kassan. Nu har jag haft doften ett tag och den sitter ju inte jättemånga timmar, men för det priset så kan man faktiskt inte vänta sig så himla mycket.

Zara har massor av dofter och de finns även i större förpackningar. De har även doftljus. Perfekt för alla som inte har råd med tusenkronorsdofter och för alla som vill ha omväxling på doftfronten utan att bli ruinerade på kuppen. Spring in och nosa om ni har möjlighet.

4 kommentarer:

Lotta L sa...

Tack för tips! Jag har faktiskt en doft från Zara som jag köpte på rea för 30:-. Den påminner om Dolce&Gabbana Light blue. Sitter inte så länge men är perfekt på jobb. Eftersom den både har utgått och snart är slut kan man ju kolla in nåt annat? Så denna ska jag kolla in nästa gång jag kommer till stan. Visserligen har jag en drös parfymer, men det är ju billigt... och kul med omväxling!

Ninni sa...

Ja, man kan ju köpa lyx ibland och budget ibland.

Lotta L sa...

Hoppas allt är bra med dig! Saknar dina inlägg och känner mig egoistisk när jag skriver det. Förstår att man tappar lusten mellan varven, men hoppas du kommer tillbaka!

Lotta L sa...

Hej igen! Hoppas allt väl!
Vill önska dig God Fortsättning och Ett Gott Nytt År!