måndag 12 mars 2018

Tre småpaletter - del 2

Detta är andra delen av tre i min lilla serie om minipaletter som jag hittade på min resa över jul och nyår. 
Viseart är ett märke som inte finns i svenska butiker. De har gjort sig kända för sina kvalitativa skuggpaletter som håller ett ganska högt pris. Deras normalstora paletter med 12 skuggor kostar 80 dollar. För ett tag sedan kom de ut med minipaletter och jag köpte den som heter Petite PRO 1 på Sephora i Santa Monica för 30 dollar. Det är fortfarande ganska dyrt, men mer överkomligt.

Paletten innehåller åtta skuggor i ganska litet format, men när gjorde jag senast slut på en ögonskugga? Det är bara bra i min värld att de är lite mindre och att priset är lägre.
Det är fyra matta och fyra skimriga skuggor i denna. Skuggorna håller bra kvalitet och i detta fall gillar jag faktiskt de matta skuggorna mest då de skimriga inte blir riktigt lika pigmentsrika när man använder en pensel som med fingrarna. Jag duttar gärna den guldiga skuggan med fingrarna på mitten av den rörliga delen av ögonlocket.

Är den värd sina 30 dollar då? Nja, skulle jag säga. Så himla speciell är den faktiskt inte men jag är ändå glad för den. 

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Fina färger i den här också. Och så bra med både matta och skimriga!

Ninni sa...

Ja, jag gillar blandningen 😊