fredag 14 juni 2013

Clarins Rouge Prodige i 106 Subtle Rose

För ett tag sedan köpte jag på mig några läppstift från Clarins. Jag gillar ju att ha ett litet förråd med nya grejor att plocka fram då och då. Nu plockade jag fram det här stiftet. Det är ett True-Hold Colour & Shine-stift. Jag har inte testat något stift från den serien innan. Jag måste säga att hylsan är jättesnygg! Locket är dessutom fodrat med rött, och det känns exklusivt och lite tungt i handen.
Det är svårt att se färgerna på nätet. Jag brukar antingen kolla i butik eller googla efter swatcher. Den här gången lyckades jag dock inte riktigt. Jag trodde stiftet skulle vara mer rosa än det är. Tycker detta är lite för orange-brunt för mig.
Vissa skulle säkert kalla färgen "my lips but better", men jag är inte helt hundra överens med nyansen. Dessutom tycker jag att stiftet är en smula för torrt. Jag kanske borde reagerat på att det heter True Hold för sånna stift som är longlasting brukar vara för torra i min smak men jag såg nog bara ordet shine... Som tur är så testade jag med ren pensel, brukar göra det första gången för då har jag en chans att sälja på Tradera eller byta bort.
Om någon av er föll pladask så får ni gärna maila mig ett bud på detta läppstift.

Inga kommentarer: