onsdag 27 oktober 2010

Clinique 7 day scrub cream

Den här tuben fick jag i en GWP när jag köpte Cliniqueprodukter senast. Jag har haft den flera gånger tidigare då den ofta följer med i sådana erbjudanden. På 80-talet så var den inte vattenlöslig utan var stört omöjlig att få bort så då gillade jag den inte alls. Men numera går den lätt att få bort. Den är väldigt finkornig och det är tätt mellan kornen, vilket passar alldeles utmärkt för ansiktsvård, det gör att den är jätteskön att massera in i ansiktet och på halsen. Den känns lite fetare än många skrubbar vilket gör att man inte känner sig så uttorkad efter användning, det är en positiv egenskap tycker jag.

Som de flesta av Cliniques produkter så är den doftfri, vilket i mitt tycke gör den lite trist men det är ju en smaksak. Jag gillar när det doftar lite gott. Å andra sidan har den heller ingen läskig bidoft utan doftar faktiskt ingenting alls. Det är en utmärkt produkt och om den hade doftat lite mysigt så hade jag nog inte tvekat utan köpt den på stört. Jag tittade in på på Kicks hemsida och där kostar den 255 kronor för en tub på 100 ml, jag skulle säga att det är hyfsat prisvärt för denna. Nu till betyget då.... hmmm, det är svårt, men jag skulle säga 3,5 av 5 möjliga. Hade den doftat lite gott så hade det höjt upp betyget som sagt.

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Jag gillar scrubkrämer som det är lite riv i - men det är svårt att få tag på sådana.

Kerstin sa...

Kul att du gillar den, det gör jag också! Den är verkligen mycket bättre nu än förr i tiden.

Ninni sa...

Shamrock; ja, de får inte vara för mesiga, man vill ju känna att de gör nytta. Vet dock att det finns skrubbar utan korn, men har inte provat nån sån.

Kerstin; minns du också när den inte gick bort med vatten? Usch, den satt som berget och man kände sig fettig i ansiktet efteråt. Undrar varför de inte gjorde den vattenlöslig på en gång...?

Maria, Hjärterdam sa...

Det är en ögonpenna =)
Verkligen supersnygg!

Ninni sa...

Aha!