söndag 3 oktober 2010

Jippi! Den är äntligen min!

För sisådär ett år sedan genomförde jag ett byte med Evelina på Pret-ty. Minns inte vad jag bytte till mig, men Evelina skickade med ett parfymprov på en doft som heter Masaki Masaki och som kommer från Masaki Matsushima (stavas med dubbla prickar över i, men hittar ej på tangentbordet). Den doften har jag inte kunnat släppa, provet tog slut alltför fort. Fick sedermera tips om att den finns att köpa på Eleven. Tänkte att den kanske fanns till lägre pris i New York, men där hittade jag den inte någonstans och inte på någon flygplats jag besökt senaste året heller. Så jag har tänkt önska mig doften i julklapp. Idag tog jag och ena sonen en cykeltur ner på stan och jag frågade på måfå en expedit på Grand Parfymeri om de hade denna. Jajamänsan! Samma pris som på Eleven och i min väska hade jag kvar 200 kronor på ett presentkort så då kunde jag inte låta bli helt enkelt!
Flaskan rymmer 40 ml och kostade 445:-. Jag sprayade precis på mig lite och kan inte sluta nosa på mina handleder! Doften rymmer litchi, fujiäpple, passionsfrukt, vattenmelon mm. Sen står det att den även innehåller mysk, men det känner jag inte som tur är. Jag skulle säga att den är mittemellan tung och lätt, passar både på dagen och på kvällen. Den är lite i stil med en annan doft jag äger och gillar, nämligen Versace's Bright Crystal.

Fick även med ett prov på Mat, en annan doft från samma parfymör. Ska bli kul att testa! Har ni provat någon av dessa dofter?

2 kommentarer:

Josephine sa...

Nej tyvärr, men jag är nyfiken på doften! =)

Ninni sa...

Prova om du får tillfälle! Jag älskar!