lördag 26 februari 2011

Recension - Avène Gentle purifying scrub

Jag kom på att jag ännu inte recenserat min peelingkräm från Avéne. Denna köpte jag för ett par månader sen när jag var i NY, men märket finns på svenska apotek och även lite billigare på nätet, t ex här och här. Båda är brittiska webshoppar tror jag så det bör inte vara någon risk för tull (en del shoppar som har valutan i GBP ligger dock på Jersey och det ligger utanför EU, därför är jag inte helt säker så kolla innan ni lägger en stororder).
Den här gillar jag! Doften är svag, produkten är på gränsen till oparfymerad. Den lilla doft jag känner är mild och god. Konsistensen är lite halvgenomskinlig och som ni ser så är kornen röda. Den kunde haft lite tätare mellan kornen, men det är helt ok och kornen är inte vassa utan snarare lite rundade. Jag tycker denna är skön och möjligheten finns faktiskt att jag köper den igen även om jag ju oftast vill prova nytt. Någon wow-upplevelse får jag dock inte. Därför får den en fyra i betyg.

Inga kommentarer: