tisdag 26 juni 2012

L'Oreal - Blue reef

Det här lacket fick jag i en av Glossyboxarna. Jag hade lite tur för nyansen är helt i min smak. Detta är ett förträffligt lack! Jag gillar den breda penseln, ett penseldrag räcker och man slipper dutta för att få lacket jämnt. Detta är två lager och det täcker jättebra. Även hållbarheten var bra med Seche Vites snabbtorkande överlack. Inget att klaga på alls alltså!

Jag tänker definitivt köpa fler av dessa lack för de finns ju i massor av fina färger. Dessa lack har ett normalpris på 59:- hos Kicks, Åhléns m fl. Finns även på Feelunique, men prisskillnaden är inte stor för de tar £4,99 för en flaska (drygt 57:- i nuläget). Man kan lika väl köpa dem i svenska butiker alltså. Just nu har dessutom Kicks rea på dessa och då kostar de bara 41,30, kolla länken ovan så hittar ni dem. Bra pris om ni frågar mig!
Jag testade med ett skimrande överlack från Essie för att hotta upp det lite, egentligen bara för att testa Essielacket. Detta är från deras Luxeffects-serie. Detta heter Pure Purlfection. Dock tror jag att det passar bättre ihop med något annat lack för detta blev lite blah blah... därför målade jag bara tummen denna gången.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag gillar både L'oréallacket och effektlacket. Har på tok för få effektlack i samlingen här.

Ninni sa...

Jag med, definitivt!