måndag 12 november 2012

Dupe till OPI The Man with the golden gun?

Det är många som suktar efter OPI-lacket The man with the golden gun från OPI's nya Bondkollektion. Men eftersom lacket, som iofs innehåller äkta guld-flakes, kostar närmare 500:- så tror jag många drar sig för att köpa det. Jag hittade ett annat lack som kanske kan vara ett alternativ:
Detta heter Gold Leaf och kommer från Jessica. Det finns för £21,20 (ca 240:-) på Feelunique. Det innehåller tydligen också 18k-flakes. Swatch kan ni t ex finna här eller här. Undrar om inte dessa två lack är dupes va? Dock är OPI's flaska finare tycker jag, men motiverar det dubbla priset?

8 kommentarer:

Linda sa...

Hejdär!

Men TMWTGG finns ju på Ebay för ca 30 dollar, så då blir de ju inte så stor skillnad! ;-) ha en fin dag!

Ninni sa...

Ah, ja då kommer ju priset i annat läge, jag har dock inte vågat handla på Ebay ännu... är lite feg.

Litzy sa...

Gillar den över grå - så himla snyg!

Linda sa...

CND har ett liknande lack i sin effekt serie, dock inte äkta guld men likadant guldfärgat. Jag stod och velade över OPIs när jag hade möjlighet att köpa det för 215kr plus moms men blev inget köp..

Ninni sa...

Ja, visst är de fina, men 500:- är över min budget för ett lack... Just nu har jag köpstopp pga att jag köpte en grej som ni snart får se.

Sevylicious sa...

OPI:s kostar ca 315kr på Beauty Bay. :)

Ninni sa...

Det var ju bättre förstås!

Kerstin sa...

Spännande!