måndag 7 juli 2014

Glitterlackborttagningsfolie


 
Glitterlack är ju ett helsike att få bort. Jag brukar få gno tills mina naglar blir skadade. Därför undviker jag ofta att använda sådana lack trots att jag har många fina. Jag har testat foliemetoden förut utan något särskilt bra resultat, jag tycker det är bökigt att klippa sönder bomullsrondeller och trixa med foliebitar. Men så hittade jag den här produkten och vips så är mitt glitterlacks-liv förändrat!
 Jag köpte nämligen ett 50-pack remover wraps som redan har fastklistrad bomull. Lådan var lite tillknycklad när den anlände, men innehållet var intakt.
 Det ser lite rörigt ut i lådan, men det gör ju inget för det här är suveräna grejor!
På lagom stora bitar av folie sitter bomullen fastklistrad (eller vad det nu är för material). Jag sprutar på lite remover och sen går det jättelätt att bara linda folien runt fingertopparna, jag tog en hand i taget för att inte bli så handikappad under tiden. Jag väntade sedan 5-10 minuter innan jag drog bort folien, det medföljde även två orangepinnar och de var inte alls dumma att peta bort det sista lacket med. Inget gnuggande alls och naglarna mår mycket bättre än vid tidigare glitterlack-borttagningar.

Jag köpte mina på eBay, de finns från massa säljare, t ex här, och kostar inte många kronor.

4 kommentarer:

Lotta L sa...

Praktiskt! Får se om det blir köp!

Ninni sa...

De är toppen!

Lackert sa...

Låter himla smidigt

Linda sa...

Tack för tipset. Visste inte att sådant fanns:)