söndag 28 februari 2016

Living Proof Perfect Hair Day Dry Shampoo

Minns ni att jag var på ett event för Living Proof och Kevin Murphy i höstas? Det var gulliga Tanja på BeautyByTanci som hade ordnat kvällen ihop med dessa hårvårdsmärken. Jag blev mycket förtjust i Jennifer Anistons märke Living Proof och har använt produkterna flitigt härhemma. Jag blev därför nyfiken på det nya torrschampoot i serien Perfect Hair Day. Så när produkterna kom in på Lyko så beställde jag mig en flaska. Jag älskar torrschampoo och har flera olika sorter hemma, perfekt för dagen innan tvätt.

Vad tycker jag då? Jo, det här är en bra produkt! Den doftar gott och gör håret fräscht och ger "nytvättatkänsla". När man sprayar så blir det lite vitt, men det försvinner när man rufsar runt i håret. Jag gillar verkligen doften som är densamma som på övriga produkter i serien. Så fräsch och mild.

Dock kan jag inte säga att jag tycker att detta torrschampoo är bättre än t ex de som kommer från Batiste. Så det är mest en fråga om doft och kanske lite om lyxkänsla också. Denna flaska kostar 229:- för en flaska om 198 ml och en flaska Batiste kostar sisådär 69:- för en flaska om 200 ml. Jag skulle säga att man ska tänka på sin plånboks storlek och på vilken doft man gillar mest. Batiste finns ju i flera dofter och varianter. Jag gillar den för mörkt hår bäst där. Så jag tror tyvärr inte jag köper detta torrschampoo igen, men det är ju alltid kul att testa och flaskan är fin!

Update: När jag idag för ungefär femte gången skulle använda produkten så funkade inte sprayen. Det händer ingenting när jag försöker spraya - nada! Jag ska försöka reklamera denna hos Lyko. Återkommer med hur det går, det är ju alltid intressant hur olika webshoppars kundtjänster funkar.

Inga kommentarer: