torsdag 25 februari 2016

L'Oreal False Lash Wings Sculpt Mascara utlåtande

På Daisy Beauty Expo i januari fick vi ta del av L'Oreals nyheter för våren. Jag var inte imponerad av deras nya cushionfoundation, men den här mascaran har blivit en favorit! Det lustiga är att det finns massa åsikter om denna, Lipglossbitch och Sublimt tycker t ex inte om denna. De gillar klassiska borstar bättre har jag förstått. Men jag tycker denna gör ett fabulöst jobb med mina fransar. Att få fin volym går på ett kick!
Om vi titar närmare på borsten så ser den lite ut som en såg. Tänderna sitter i en båge, vilket ska göra att man kommer åt närmare fransrötterna, jag tycker det funkar jättebra på mina fransar. När jag tittar på närbilder på mina sminkningar så är ofta mina fransrötter omålade trots att jag tyckte att jag målade så nära jag kunde. Det kanske inte syns jättemycket i verkligheten, men på närbilder ser det rätt trist ut.
En annan sak med hylsan är att den är platt på ena sidan, det gör att den inte rullar iväg när man lägger den ifrån sig. Kanske en petitess, men jag tycker det är jättebra.
Ovan ser ni att mina fransar omålade och oböjda och nedan har jag böjt dem med Shiseidos fransböjare och målat ett enda lager mascara. Jag har inte märkt att mascaran smular det minsta, däremot är den inte vattenfast och minsta duschstråle löser upp den. Så den kanske inte funkar så bra i regn, det har jag inte provat. Jag använde denna mascara varenda dag när vi var i Budapest häromveckan, men använde paraply där när det regnade och mascaran satt fint på hela dagarna.
L'Oreal False Lash Wings Sculpt Mascara kostar 175:- till normalpris i svenska butiker, just nu när jag skriver detta så är den nedsatt till 139:- på Kicks. Det är ofta specialerbjudande på L'Oreals mascaror i butikerna så det känns nästan onödigt att köpa dem till fullpris faktiskt.

Inga kommentarer: