tisdag 27 februari 2018

La Mer, The sheer pressed powder

La Mer är ett märke som verkligen andas lyx. Deras ansiktsolja är min favoritprodukt alla tider och jag gråter när jag tänker på priset, men troligen kommer jag köpa en ny framöver ändå.... tror inte jag kan låta bli.

För ett bra tag sedan fick jag detta puder som ett pressutskick, det ingår i deras serie med basprodukter. Jag gillar namnen på dessa, de heter för det mesta The Foundation etc och det känns på något sätt självklart. Detta puder heter alltså The Sheer pressed powder och det säger ju det mesta.

Pudret är silkeslent och superfinmalt och förpackningen känns lyxig med sitt magnetlås. Priset är lite därefter, det kostar 745 kr för 10 gram. 
Blir ni sugna eller känner ni att priset är i överkant? Själv tycker jag det är härligt med lite lyx ibland och ibland är jag snålare, det varierar och min sminksamling består verkligen av både lyx och fynd.

Inga kommentarer: