lördag 3 februari 2018

Tio tomma och jag kanske är tillbaka

Hej! 

Varning för långt inlägg, är ni bara intresserade av produkterna så kan ni hoppa över textdelen över första bilden.

Har ni tänkt på att jag inte bloggat på flera månader? Livet bara hände på något sätt. Jag slutade på mitt jobb i våras. Jag hade jobbat där i sisådär nitton år så jag tillhörde väl en av inventarierna. Mina arbetsuppgifter flyttades utomlands till länder med lägre löner och jag fick möjligheten att sluta på ett bra sätt. Även om jag trivdes under många år så ändrades saker och möjligheten jag nu fick kändes rätt okej även om det först kändes som en skilsmässa med några tårar här och där. I samband med att jag slutade på jobbet så bestämde jag mig för att ta en liten bloggpaus och känna efter vad jag ville. Det var skönt att ha sommaren och hösten att reflektera. 

I somras var vi i Spanien i tre-fyra veckor, sen åkte jag och mamma till Mallorca en vecka i september. Under hösten sökte jag jobb. Massa jobb. Jag fick några jobb som inte kändes rätt i magen pga läge eller lön men till slut så fick jag faktiskt två jobb samma vecka som kändes bra. Jag valde det ena och smygstartade två dagar i veckan under december. Sen åkte jag och familjen till USA över jul och nyår. Vi var en vecka i Los Angeles hos goda vänner och bilade sedan runt lite till Las Vegas, Palm Springs och San Diego mm. Vi hade superkul och det kommer säkert några inlägg med roliga skönhetsprodukter som jag köpte på resan.

I mitten av januari började jag sedan på allvar på mitt nya jobb. För första gången på många år så jobbar jag heltid och det märks att jag inte är van. Kollegorna, läget och arbetsuppgifterna är bra, men jag saknar att jobba deltid. Jag jobbade 90% av 37,5 timmar på mitt gamla jobb och nu jobbar jag 40 timmar i veckan. Det blir nästan en extra arbetsdag per vecka. Och så saknar jag att kunna jobba hemifrån några dagar i veckan. Jag är otroligt trött när fredagen kommer. Men jag förstår ju att livet ser ut så för de flesta vuxna människor så jag vet att jag inte ska klaga. 

Bloggen då? Jo, jag gillar ju att skriva i den. Nu har jag varit borta så länge att jag såklart ramlat bort från de flesta presslistor och det är helt okej. Jag känner ingen press överhuvudtaget här och kommer att ta det lite som det kommer. Jag tänker blogga lite när jag känner för det och sätter inga mål över huvudtaget utan ska göra det bara för att det är kul när jag orkar och känner för det. Har jag några läsare kvar tro, eller har ni raderat mig från Bloglovin och andra ställen? Kanske finns det en och annan som hittar tillbaka? Hur som helst så tänkte jag börja med en rad Tio tomma-inlägg då min låda var så full av tomförpackningar nu att den svämmade över. Jag älskar ju själv att läsa emptiesinlägg hos andra bloggare. Det är ett bra sätt att förstå vilka produkter som verkligen var deras favoriter eller ej. Så nu kör vi! Jag börjar detta inlägg med mascaror och brynprodukter och jag har delat upp de andra inläggen också lite i produktgrupper. 


  • Ga-De Idyllic High Definition volume & length mascara, detta är en av de bästa mascaror jag någon testat! Den har en liten fyrkantig plastborste som ger massor av volym och suverän precision. Den sitter jättebra under dagen trots att den inte är vattenfast. Jag älskar denna! Spring och köp! Finns bl a på Lyko till helt okej pris.
  • Tarte Lights Camera mascara, den här är också bra, men inte så bra som Ga-De-mascaran. Den har en mellanstor borste i klassisk form och ger helt okej med volym samt sitter bra. Nackdelen är att den är ganska dyr och lite svår att få tag på. Finns på Tartes egen amerikanska webshop och i USA samt kanske möjligen på något mer ställe.
  • Pur Big Look mascara. Även denna är en helt okej mascara, har inget att klaga på förutom att den kanske inte sticker ut direkt. Ganska stor lite klumpig borste, jag föredrar mindre borstar men det är ju olika vad man tycker. 
  • Sensai 38 grader, den här är ju den klassiska tubmascaran. Du tvättar bort den med ljummet vatten och den faller då av i flagor. Jorå, den är bra, men något dyr kanske. Bra för den som ofta får pandaögon framåt eftermiddagen. 
  • Makiash mascara har en smal lång borste som är lite timglasformad. Jag tycker denna är okej, men inte mer. Fick en lite mörk skugga under nederfransarna framåt eftermiddagen men inget anmärkningsvärt. Inte så dyr.
  • Essence Get Big Lashes är faktiskt rena skiten. Stor klumpig borste som är omöjlig att måla med, den klumpar och kladdar av sig överallt. Det enda förlåtande är väl priset, den kostar sisådär 2-3 euro och finns bl a att köpa i Tyskland. Det skulle jag inte göra om jag var ni...

Sen har vi lite brynprodukter...

  • Refectocil ögonbrynsfärg. Bästa brynfärgen någonsin. Jag gillar verkligen att du köper vätskan vid sidan av för då behöver du aldrig kasta produkt utan kan bara köpa ny förpackning av antingen vätska och färg. Stor och bra tub som räcker länge och så tycker jag att färgen håller längre än både Depend och Coloran. Köper bara denna numera. Svart är min nyans för annars blir det mesigt eftersom jag är så mörk. 
  • Brynpenna från Calvin Klein, hittade denna stumpen längst ned i min sminkväska. Minns att den var helt okej.
  • LÓreal Brow Artist, denna gillar jag. Trekantig lite bred udd och lagom krämig. Har en till i liknande nyans och även den kommer jag säkert använda slut på. 
  • Etude House Drawing Eye Brow, lite åt det hårdare hållet och jag tror den hårdnade lite väl mycket på slutet för då fick jag ta i ordentligt och det kanske inte är optimalt. Billig dock och går att köpa på eBay. Får väl se hur det blir med eBay-shoppingen nu framöver när Postnord ska ta massa betalt för moms och hantering... jag kan förstå att de har mycket att göra, men att ta över hundra kronor för småpaket känns väl tilltaget. Många menar på att det kommer att gynna miljön och de stackars arbetarna i Kina. Men vi köper ju ändå kinesiska produkter i butik och man kan väl frakta med båt istället för med flyg? Det tar ju likväl ibland flera månader för ett paket att nå fram i dagsläget. Vad tycker ni? Jaja, ni märker att jag är skrivsugen va? Vi slutar väl för idag.... hej hej!

5 kommentarer:

Nessy sa...

Välkommen tillbaka! Har saknat din blogg!

Lotta L sa...

Välkommen tillbaka! Har saknat dig!
Så skönt att det har löst sig med jobb, kan ju vara en besvärlig sak annars att hitta rätt. Jag har tittat in här så gott som varje dag och blev väldigt glad nu när jag såg att det var uppdaterat. Hoppas du fortsätter!
Kul att läsa tio tomma, har alltid gillat det inlägget.

Evelinas blogg sa...

Välkommen tillbaka! :)

Ninni sa...

Tack, vad roligt att ni är kvar! Nu blev jag peppad att fortsätta. Kram på er!

Minerva sa...

Välkommen! Såå roligt att du är tillbaka!