lördag 10 februari 2018

Tio tomma

Idag tömmer jag tio tomma-lådan på tomma rengöringar och serum. 

  • Acasia Clean Cleanser, mild rengöringsmjölk som gör sitt jobb alldeles utmärkt. Önskar att den var lite mer tjockflytande och inte var så dyr bara. Men bra produkt! 
  • Tebiskin, genomskinlig gelrengöring som löddrade litegrann. Doftar lite sjukhus och kanske inte kändes så lyxig. Men bra förpackning och tvättade bort sminket helt okej. 
  • L´Oreal ögonsminkremover. Det var lääänge sedan jag gjorde slut på denna, men jag har använt flaskan och fyllt på från min gigantiska Biodermaflaska. Det ursprungliga innehållet i denna var helt okej, men den finns inte längre att köpa pga att märket gjort om sina produkter numera. 
  • Elisabeth Arden Pro Gentle Facial Cleanser, mild och oparfymerad rengöringsmjölk som funkade helt okej. Lite tråkig kanske men bra om man har torr hud.
  • Bioderma Sensibio, den här har nog de flesta testat vid detta laget. Det är världens bästa sminkborttagare. Jag brukar tvätta hela ansiktet först och går sedan efter med denna för att få bort rester av mascara mm. Den tar bort allt på ett kick, svider inte och lämnar ingen fet hinna. Den är bäst! Jag kommer att köpa mig en ny flaska så småningom, men har massa annat jag måste testa först bara. Jag brukar hälla upp i mindre flaskor och ha en i badrumsskåpet och en i min resenecessär.  


  • Akademikliniken Pure Radiance Cleanser, skön rengöring som tar bort smink alldeles utmärkt. Lite fnuttig pump bara för jag fick pumpa typ sju gånger för att få tillräckligt till ansiktet. Kan dock tänka mig att köpa en fullstor flaska av denna någon gång. 
  • Tony Moly Floria Nutra Energy Foam Cleanser, mysig och lite fluffig cleanser från detta Sydkoreanska märke. Gillade!
  • Dermalogica C-12 Pure Bright Serum, detta gick lite obemärkt förbi, kanske berodde det på att flaskan var så liten och att den bodde i min resenecessär och därmed bara användes ibland. 
  • Transderma Moisturizing Serum, trots att flaskan var yttepytteliten pga teststorlek så fick jag en bra uppfattning. Produkten är mer som en ansiktsolja och fick mitt torra fejs att må finemang. Dock kostar en flaska över 1300 kronor och det är över min prisnivå då det finns andra utmärkta produkter för sisådär halva priset. 
  • Estée Lauder Advanced Night Repair, en riktig klassiker från det något damiga (inte dammiga) märket. Jag gillar detta serum, fast jag tycker inte det gör underverk kanske och det är ju ingen budgetprodukt direkt... kan tänka mig att köpa igen om de har erbjudande och om mitt förråd av serum började sina. 

2 kommentarer:

Minerva sa...

Hej Ninni! Vad glad jag blir att du är tillbaka, har kollat då o. då!

Ninni sa...

Hej Minerva! Vad roligt att du är här! 😀😀😀