fredag 16 februari 2018

Tio tomma

Idag kör vi läppcerat för hela slanten, ni vet ju att jag är storkonsument av läppsmörj, speciellt med mintsmak...

  • Två stycken Eos-stift med mintdoft. Dessa är nog mina favoriter av alla Eos-produkterna. Hittade tyvärr inte dessa när jag var i USA över julen men hittade massa annat från Eos, bl a likadana stift i vaniljdoft som är helt okej. 
  • Mongo Kiss, dessa stift finns i olika dofter och jag köper dem från iHerb, de är jättesköna på läpparna. Man kan tycka att namnet är fånigt, men de innehåller mongongoolja så det är därför de heter så. Gillar mint-varianten bäst, detta var vanilj/honung fast doftade lite bränd kola. Stor generös förpackning till bra pris. 
  • Savannah Bee Mint Julep, helt okej men inget som jag minns sådär särskilt.
  • Avalon Organics Refreshing Peppermint Green Tea, liknar det från Savannah Bee väldigt mycket, kanske inte köper igen.
  • Mentholatum, budgetläppcerat från danska Matas. Köpte ett tvåpack med sånna här när jag och sonen tog en dagstur med färjan till Fredrikshamn i början av sommaren. Det var förvånande skönt på läpparna och jag är glad att jag har ett till stift.
  • Isana läppcerat från tyska Rossmann. Helt okej, men lite intetsägande. Minns att jag gillade det första gången jag köpte det, men andra gången mindes jag faktiskt inte varför.... haha
  • Poppy Clouds läppcerat från den Spanska skönhetsbutiken Primor. Rena skräpet, kändes som sånt där billigt barnsmink. Nope, detta använde jag inte slut på ens.
  • Burts Bees med körsbärsdoft. Dessa stift funkar alltid även om jag tycker de är en liten smula för hårda i konsistensen. 
  • Jane Iredale, detta lilla stift medföljde i min Skincity-julkalender (inte den senaste utan den innan). Stiftet var inte särskilt skönt på läpparna och gick dessutom sönder vid andra användningen. Med tanke på att det dessutom kostar 169:- i fullstorlek så tycker jag ni kan strunta i att köpa detta. Inte värt.

  • Eos-bollar är jag storkonsument av, mest gillar jag ju mintvarianten men de andra är också bra. Tror detta var mint, blåbär och nån passionsfruktsvariant. Jag har flera varianter som jag inte hunnit prova ännu från min USA-resa. 
  • Minns inte vad det mintgröna i nedre raden kom ifrån men köpte det i Tyskland och det var medelmåttigt. Så det behöver ni inte köpa. Översättning från tyska textgen på locket: Det din hud berör blir en del av dig. 
  • Eco Lips Pogo, detta kommer ifrån samma företag som tillverkar Mongo Kiss-stiften. Jag gillade läppceratet men inte så mycket förpackningen som var nån märklig gummivariant med genomskinligt plastlock. Doft av vanilj och finns på iHerb till vettigt pris. Ska ni ändå beställa därifrån så kan ni ju alltid prova. 


2 kommentarer:

Lotta L sa...

Jag är också storkonsument av läppsmörj. Har dock inte testat nån av dessa. Tror dessutom att jag är känslig för mint.
Jag brukar mest hålla mig till Acos Face cerat, eller så kör jag på typ Decubal Dry Spot & Lips, speciellt så här i vintertid. Den senare brukar jag använda på naglarna med.

Ninni sa...

Decubal gillar jag också. 😊