torsdag 10 februari 2011

Testar ögonkräm från Korres

Just nu testar jag ögonkrämen Evening primrose från Korres. Detta är den andra ögonkrämen från detta märke som jag testar, den andra finner ni här.  Tyvärr får jag nog säga att även denna är för fet för mig, jag har ganska fet hud kring just ögonen, vilket är bra för det motverkar rynkor, men det blir för mycket när jag smörjer med för feta krämer. De går inte in ordentligt och fastnar mest på glasögonen och kladdar även fast jag bara tar yttepyttelite. Därför gillar jag gel-krämer bäst. Jag har en annan som jag använder på dagarna som jag kommer att recensera inom kort. Jag sätter inget betyg på denna för det är svårt att poängsätta när man har fel hudtyp för produkten, men en positiv sak är att det är lite solskydd i den.

1 kommentar:

Darling sa...

Ja ett stort plus till solskyddet, det brukar saknas hos ögoncremer :)