måndag 18 april 2016

Jan Marini - Bioglycolic Face Cleanser

I Skincitys julkalender fick jag en flaska av den här rengöringen. Den kommer från Jan Marini och heter Bioglycolic Face Cleanser. Min flaska är är inte fullstorlek utan innehåller 89 ml mot normala 237 ml. Fullstorlek kostar 379:- hos Skincity.

Såhär beskrivs produkten: En skonsam rengöringslotion som passar alla hudtyper. Renar fullständigt utan efterföljande behandling. Produkten är tvålfri och innehåller glykolsyra och sorbitol.

Min åsikt: Den här är kass! Den tar inte bort någonting i sminkväg, att den renar fullständigt är bullshit för att uttrycka sig ärligt. Bomullstussen med ansiktsvatten som jag testade med efteråt var alldeles brun av min foundation. Det står på förpackningen att den inte ska användas för att ta bort ögonsmink, men den tar inte bort foundation eller någonting. Den löddrar inte eftersom det är en rengöringslotion och doftar inget. Den är liksom ingenting! Som att räcka ut tungan som min sambo skulle sagt. Dessutom är den dyr! Nä, det blir bottenbetyg för denna. Jag är väldigt glad att jag inte betalade fullpris för den...

Inga kommentarer: