lördag 8 januari 2011

Jättefin tävling hos Kicki Norman

Kicki Norman lottar just nu ut underbart fina produkter från Ole Henriksen i sin blogg, uppdraget är att skriva om ett skönhetsminne och jag har valt ett av mina allra tidigaste minnen inom denna genre. Har ni förresten sett Kickis fina skönhetssidor i Svensk Damtidning? Jag fick en hel bunt av dessa tidningar i julas av min mamma då hon prenumererar och jösses vilket köpsug jag fick av det mesta.

Här kommer mitt minne:
När jag fyllde elva år så hade jag kalas för alla tjejerna i min klass. Då jag alltid gillat smink så skulle jag såklart ha sminktävling som aktivitet på kalaset. Alla tjejerna kletade på sig för fullt. Då kom min lillebror, som var 7 år, på att han också ville vara med. När vi kletat klart fick alla rösta. Den enda som röstade på min bror var han själv. Själv vann jag, men jag undrar om det inte var för att jag var den som fyllde år, tror inte vi var så snyggt sminkade nån av oss. :-)

3 kommentarer:

Anneli sa...

Kul att du är med och tävlar hos mig! Lycka till och ha en skön söndagskväll :)

Carina sa...

Ja :)

Tyvärr hade jag ingen nagelolja kvar, så mina naglar fick nöja sig med ett mini-nagel-spa idag ;) .

Ska snart kolla igenom nageloljetipsen som jag har fått på bloggen.

----

Håller tummarna att du vinner hos Kicki ;) Ole Henriksen ska visst vara ett väldigt bra märke.

Madde sa...

Hahaha skojigt minne =)