måndag 24 januari 2011

Vichy Purete Thermale rengöring

Jag gillar verkligen Vichys produkter, speciellt deras krämer. Jag har provat ansiktskrämer, bodylotion och solkrämer från märket. Den här tuben hade jag därför stora förhoppningar om. Den säger sig vara 3 i 1, dvs både rengöringsmjölk, ansiktsvatten och ögonsminkremover. Tyvärr blev det ganska platt fall. Jag tycker inte den tar bort sminket särskilt bra alls. Speciellt inte ögonsminket som den faktiskt lovar. Dessutom tycker jag att det blir en lite fet hinna på huden efter tvätt.

Kanske är meningen att man ska använda bomullsrondeller och torka bort hela alltet, men då blir det ytterst oekonomiskt och jag gillar dessutom att skölja med vatten, känner mig inte ren annars. Doften är ok, men den doftar inte riktigt så gott som Vichys produkter brukar dofta.

Näe, denna får tyvärr betyg 2 av mig. Ca 124 kronor kostar en tub på Apoteket.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Synd att den inte var bättre! Jag föredra faktiskt också att skölja framför att använda bomull, man känner sig renare, liksom.

Ninni sa...

Ja visst är det så.