onsdag 10 juli 2013

Sommarönskningar

Diors underbart fina rouge i krämform från deras Summer Mix-kollektion lockar mig otroligt. Det finns även nagellack i serien. Jag stod och nöp i dessa på Malagas flygplats, men var lite snål. Dock är de billigare på både Feelunique och Escentual så det var nog lika bra. Jag har lite is i magen (ser att de har rätt många kvar på Escentual) och inväntar rean på Feelunique som borde börja vilken dag som helst. Lade ned ett sånt här i färgen Paréo i varukorgen igår, men besinnade mig. De har 20% på Escentual just nu, men eftersom de inte har produkterna nedan så avvaktar jag Feeluniques rea, får se om jag kan hålla mig för ibland halkar jag dit trots att jag lovat mig själv. Kanske köper jag alla tre i produkterna i detta inlägg i samma order?
De nya läppglansen från Bare Minerals nya serie Marvellous Moxie lockar mig enormt, speciellt efter att ha tittat in hos Lipglossbitch igår. Det finns gloss, stift och pennor för läppar i serien.

Prisskillnaden mellan svenska priser och de hos de brittiska webshopparna är som vanligt enorm, 285:- får man betala i Sverige medan Feelunique bara tar £13,60 (ca 145:-). Feelunique brukar dessutom ha rea på hela Bare Minerals sortiment under senare delen av sommaren och i så fall slår jag ju till såklart! Jag gillar inte Bare Minerals Natural lipgloss, de är inte sköna på läpparna och smakar inte gott så jag hoppas mer på dessa och litar på Lipglossbitch-Helenas omdöme här.
Om jag köper ett läppglans från Marvellous Moxie-serien så tror jag även att ett av läppstiften från samma serie glider ner i korgen. Det får då bli någon av de ljusare färgerna, funderar på och nyansen Bee Free låter som en färg för mig, den beskrivs som "creamy pink nude".