måndag 26 januari 2015

Rakhyvelbonanza med Gillette

Gillette gör en stor satsning på sina rakhyvlar i Venus-serien för att vinterboosta våra ben, de lanserar nu en hyvel för varje behov. Totalt åtta stycken varav jag har fått hem sju. Jag tror att vissa av dem funnits förut dock fast med annan design på förpackningen, men är lite osäker. Hyvlarna finns ute i butik nu och kostar 115-210 kr. Såhär beskrivs de olika sorterna:

  • Venus & Olay Sugarberry, skonsamt exfolierande
  • Venus Embrace Sensitive, för känslig hud, perfekt för vinterhalvåret
  • Venus & Olay, mjukgörande fuktbarer, ingen rakgel behövs
Samtliga hyvlar ovan har fem blad.

  • Venus Breeze, 2-i-1 med inbyggda rakgelsbarer, perfekt på resan
  • Venus Spa Breeze, inbyggda rakgelsbarer med avslappnande doft
  • Venus Divine Sensitive, mjuk och nära rakning för känslig hud
  • Venus Original, med indikatorremsa som visar när det är dags att byta blad
Samtliga hyvlar ovan har tre blad. Jag ska ta och testa dem och se vilken som blir min favorit!

Gillette tyckte även att jag skulle få lite myskänsla så de skickade med ett härligt doftljus och en flaska med hampfröolja som bl a är bra mot torr hud. Så gulligt!

4 kommentarer:

Lotta L sa...

Gud så många varianter! Så avancerat! Själv tar jag bara en i högen. Gillar herrvarianter..
Och jag tittar med en viss avundsjuka på dina breda fönsterkarmar...
(jag har inga nämligen)

Ninni sa...

Jag vet, jag har varit likadan, men nu ska jag verkligen testa här. :-)

Lackert sa...

Oj vad många nya. Ett sådant paket skulle jag med behöva nu, känns som jag har lite extra vinterpäls nu :P

Ninni sa...

Det bara gror liksom! :-)