fredag 23 januari 2015

Utlåtande Gilda Cosmetics Epilatorium

Minns ni att jag skrev om den här krämen innan jul? Här finner ni inlägget för mer information om pris och innehåll. Kort sagt är det en kräm som ska få håret på kroppen att växa långsammare och även motverka inåtväxta hårstrån. Jag tog med mig flaskan till Mauritius under tre veckor och jag tycker såhär:

Det är en tunn och skön kräm, som en bodylotion. Den doftar nästan ingenting och återfuktar skönt. Jag tycker det är jättesvårt att avgöra om den får hårstråna att växa tillbaka långsammare, raka mig fick jag göra ändå ibland. Därav är det svårt att sätta betyg. Jag använde denna på benen och på bikinilinjen. På benen har jag inga problem med inåtväxta hårstrån i vanliga fall heller. Men på bikinilinjen har jag stora problem på somrarna när jag är mer flitig med hyveln. Jag fick nästan inga inåtväxta hårstrån alls denna gången och där vann denna kräm mitt hjärta! Bra där alltså! Jag har halva innehållet kvar så denna får klart en plats i väskan även nästa gång jag åker till solen.

Inga kommentarer: