tisdag 6 oktober 2015

Too Faced - Better than sex

Nu har jag testat den här mascaran i några veckor. Jag fick den i ett pressutskick från Sephora i samband med att de öppnade butiken i Göteborg.

Vad tycker ni om namnet på den? Själv tycker jag det är fånigt, men man kanske får vara fånig ibland? Är det en bra mascara då? Nja... den har både för- och nackdelar, men tyvärr mest nackdelar.

Vi kan börja med borsten, den är stor, jättestor! För stor för min smak faktiskt. Jag tycker det är svårt att komma åt fransrötterna och även de nedre fransarna ordentligt. Men det är ju en smaksak, vissa älskar stora borstar och jag gillar något mindre. Hylsan känns rejäl, den är tung och snygg. jag gillar den. Mascaran ger bra med volym, men separerar sådär.

Den största nackdelen tycker jag är att den inte sitter kvar hela dagen på fransarna. På eftermiddagen ser mina nedre fransar helt omålade ut. Mascaran ligger inte på huden, den är bara puts väck borta och det kanske är en fördel för man ser iaf inte ut som en panda. Jag kanske tycker att en mascara som kostar kring 240:- (lite osäker på det exakta priset men det ligger däromkring) borde sitta kvar hela tiden för det är faktiskt en kvarts tusenlapp vi pratar om.

Ninni ger betyget: 2/5

2 kommentarer:

emma sa...

åh den vill jag testa :)

Ninni sa...

Fast jag skulle nog lagt pengarna på en annan mascara...